Blog
EL MERCAT
- 14/11/2019
- Publicado por: IEBESALÚ
- Categoría: Cicle inicial Projectes

NIVELL: 2n
OBJECTIUS:
- Descobrir les diferents parades i els diversos productes del mercat de Besalú. Realitzar agrupacions i classificacions.
- Diferenciar els diferents productes i aprendre el vocabulari.
- Elaborar, en grups, entrevistes als comerciants per esbrinar informació sobre les diferents parades del mercat.
- Preparar aquesta informació i exposar-la a la resta de companys.
- Realitzar diferents compres (planter, fruites,…). Comparar preus i fer diferents càlculs.
ÀREES IMPLICADES: Medi natural i social, Català i Mates
DURADA: 1r trimestre.
DESCRIPCIÓ:
El mercat és un projecte que es va començar a fer juntament amb el projecte de l’hort. Així s’anava a comprar el planter abans d’anar a l’hort a plantar-lo. Es fa cada any a segon.
De mica en mica, s’ha anat ampliant i cada curs es va modificant, depenent dels interessos del grup o de les coses que poden anar sorgint.
El punt de partida és esbrinar els coneixements previs que tenen i fer la visita al mercat, per observar detingudament tot el que hi ha.
A partir d’aquí es fa un treball a la classe per preparar entrevistes als comerciants, llistat de les compres que hem de realitzar, diferents càlculs amb els preus, agrupar i classificar productes, aprendre el vocabulari,…
També es prepara una exposició oral dels diferents grups, on expliquen totes les informacions que han aprés. Després cada alumne es valora a ell mateix i als companys.
Es visita el mercat varies vegades segons l’activitat que cal fer. L’últim dia fem un berenar d’una macedònia amb la fruita que hem comprat.
MATERIAL COMPLEMENTARI:
Aquí tenim fotos sobre algunes de les activitats que es porten a terme.