Blog IE Besalú

No descobrim res de nou si diem que la globalització ens brinda l’oportunitat de conèixer cultures i societats ben diferents. Ara bé, també és veritat que, com a contrapartida, es corre el perill de caure en l’hegemonització i l’estandardització vers la cultura majoritària, amb la consegüent pèrdua d’identitat de les minories per pura assimilació. Aquesta […]
Aprofitant el començament de curs hem pensat que estaria bé reflexionar sobre les activitats extraescolars i que, alhora, pot ser de gran ajuda per a totes les famílies. Abans de tot, dir-vos que inicialment acotem el tema en les aportacions de les activitats físiques i esportives, donat que qui escriu aquest article prové del món […]
Fa poc ens van concedir el Premi Aprenentatge Servei 2021, en la categoria “Incorporació de l’ApS al projecte educatiu global” amb el projecte “Joves actius i solidaris”. Aquesta distinció, a banda de la satisfacció pel reconeixement a la tasca que estem portant a terme, ens ratifica en la línia pedagògica que vam escollir ara fa […]
Partim de la idea que l’escola és un agent en continu canvi i adaptació. Ara bé, la qüestió és veure quines estructures organitzatives permeten i faciliten moments de canvi i transformació. El primer que cal tenir en compte és el context o el moment que viu cada centre. No serà el mateix, per exemple, un […]
Quan reflexionem sobre com atendre tots els nostres alumnes, és a dir com fer que cadascun d’ells vagi avançant en el seu propi camí d’aprenentatge, es fa absolutament imprescindible qüestionar-nos primer quin és l’objectiu final del seu pas per l’escola. Aviat ens posem d’acord que el que volem és dotar-los d’eines, estratègies i coneixements per […]
En la segona entrada del blog (consideracions prèvies al nostre projecte educatiu) insistíem en la necessitat de tenir clar el perquè es fan i es planifiquen determinades activitats d’aprenentatge o, el que és el mateix, quin model educatiu se segueix. Doncs bé, per coherència, en aquesta entrada ens toca definir el nostre projecte educatiu. Per […]
Iniciar l’escolarització en un centre nou significa, al nostre entendre, començar un llarg viatge en el qual l’alumnat anirà omplint la maleta personal de bones experiències que li donaran eines i el capacitaran per emprendre, més endavant, el seu propi viatge. Per fer aquest viatge disposem d’un vaixell, el model d’Institut-Escola, que reuneix tota una […]
Els centres que no som de nova creació, que en som la gran majoria, ens hem trobat en algun moment o altre amb la paradoxa que hem de donar respostes en el dia a dia, ja que l’educació dels alumnes no s’atura, però, per contra, no sabem gaire del cert si les novetats que anem […]
A ningú se li escapa que el ritme que es viu en una escola és, com a mínim, trepidant: programacions, reunions, preparació de classes, docència, atenció a les famílies, formació, avaluacions, seguiment dels alumnes, coordinació amb els agents externs, omplir aplicatius per a l’administració, pressió social per arreglar-ho tot… i ens atrevim a afegir, sense […]