Blog IE Besalú

378860-PCBMK9-489(2)

No descobrim res de nou si diem que la globalització ens brinda l’oportunitat de conèixer cultures i societats ben diferents. Ara bé, també és veritat que, com a contrapartida, es corre el perill de caure en l’hegemonització i l’estandardització vers la cultura majoritària, amb la consegüent pèrdua d’identitat de les minories per pura assimilació. Aquesta […]

EXTRAESCOLARS(BLOG)

Aprofitant el començament de curs hem pensat que estaria bé reflexionar sobre les activitats extraescolars i que, alhora, pot ser de gran ajuda per a totes les famílies. Abans de tot, dir-vos que inicialment acotem el tema en les aportacions de les activitats físiques i esportives, donat que qui escriu aquest article prové del món […]

espais-jocs-lleure-24

Fa poc ens van concedir el Premi Aprenentatge Servei 2021, en la categoria “Incorporació de l’ApS al projecte educatiu global” amb el projecte “Joves actius i solidaris”. Aquesta distinció, a banda de la satisfacció pel reconeixement a la tasca que estem portant a terme, ens ratifica en la línia pedagògica que vam escollir ara fa […]

CANVI3

Partim de la idea que l’escola és un agent en continu canvi i adaptació. Ara bé, la qüestió és veure quines estructures organitzatives permeten i faciliten moments de canvi i transformació. El primer que cal tenir en compte és el context o el moment que viu cada centre. No serà el mateix, per exemple, un […]

thread-5047561_1920

Quan reflexionem sobre com atendre tots els nostres alumnes, és a dir com fer que cadascun d’ells vagi avançant en el seu propi camí d’aprenentatge, es fa absolutament imprescindible qüestionar-nos primer quin és l’objectiu final del seu pas per l’escola. Aviat ens posem d’acord que el que volem és dotar-los d’eines, estratègies i coneixements per […]

planning-3536758_1920

En la segona entrada del blog (consideracions prèvies al nostre projecte educatiu) insistíem en la necessitat de tenir clar el perquè es fan i es planifiquen determinades activitats d’aprenentatge o, el que és el mateix, quin model educatiu se segueix. Doncs bé, per coherència, en aquesta entrada ens toca definir el nostre projecte educatiu. Per […]

VISTA IE

Iniciar l’escolarització en un centre nou significa, al nostre entendre, començar un llarg viatge en el qual l’alumnat anirà omplint la maleta personal de bones experiències que li donaran eines i el capacitaran per emprendre, més endavant, el seu propi viatge. Per fer aquest viatge disposem d’un vaixell, el model d’Institut-Escola, que reuneix tota una […]

school-times-3599173_1280

Els centres que no som de nova creació, que en som la gran majoria, ens hem trobat en algun moment o altre amb la paradoxa que hem de donar respostes en el dia a dia, ja que l’educació dels alumnes no s’atura, però, per contra, no sabem gaire del cert si les novetats que anem […]

kids-2293835_1280

A ningú se li escapa que el ritme que es viu en una escola és, com a mínim, trepidant: programacions, reunions, preparació de classes, docència, atenció a les famílies, formació, avaluacions, seguiment dels alumnes, coordinació amb els agents externs, omplir aplicatius per a l’administració, pressió social per arreglar-ho tot… i ens atrevim a afegir, sense […]