Blog IE Besalú

thread-5047561_1920

Quan reflexionem sobre com atendre tots els nostres alumnes, és a dir com fer que cadascun d’ells vagi avançant en el seu propi camí d’aprenentatge, es fa absolutament imprescindible qüestionar-nos primer quin és l’objectiu final del seu pas per l’escola. Aviat ens posem d’acord que el que volem és dotar-los d’eines, estratègies i coneixements per […]

planning-3536758_1920

En la segona entrada del blog (consideracions prèvies al nostre projecte educatiu) insistíem en la necessitat de tenir clar el perquè es fan i es planifiquen determinades activitats d’aprenentatge o, el que és el mateix, quin model educatiu se segueix. Doncs bé, per coherència, en aquesta entrada ens toca definir el nostre projecte educatiu. Per […]

VISTA IE

Iniciar l’escolarització en un centre nou significa, al nostre entendre, començar un llarg viatge en el qual l’alumnat anirà omplint la maleta personal de bones experiències que li donaran eines i el capacitaran per emprendre, més endavant, el seu propi viatge. Per fer aquest viatge disposem d’un vaixell, el model d’Institut-Escola, que reuneix tota una […]

school-times-3599173_1280

Els centres que no som de nova creació, que en som la gran majoria, ens hem trobat en algun moment o altre amb la paradoxa que hem de donar respostes en el dia a dia, ja que l’educació dels alumnes no s’atura, però, per contra, no sabem gaire del cert si les novetats que anem […]

kids-2293835_1280

A ningú se li escapa que el ritme que es viu en una escola és, com a mínim, trepidant: programacions, reunions, preparació de classes, docència, atenció a les famílies, formació, avaluacions, seguiment dels alumnes, coordinació amb els agents externs, omplir aplicatius per a l’administració, pressió social per arreglar-ho tot… i ens atrevim a afegir, sense […]