Blog
PROJECTE P-tit concErt

CURS: 1r ESO
OBJECTIUS:
- Consolidar els conceptes i les aptituds apreses des de les matèries de música i de tecnologia (a través del disseny i la construcció d’un instrument musical).
- Aprendre el procés tecnològic a partir d’una necessitat.
- Entendre el procés de disseny, representació d’objectes i la seva construcció.
- Conèixer les eines que hi ha a l’aula-taller (Tecnologia) i saber les normes de funcionament i ús que les regeixen.
- Experimentar el procés de creació d’un esdeveniment artístic.
- Conèixer les normes de comportament i saber estar per utilitzar-les en la representació del Petit Concert.
ÀREES IMPLICADES:
Tecnologia (per a la construcció de l’instrument) i Música (preparació concert-audició)
DURADA:
Es portarà a terme al llarg del 2n trimestre
DESCRIPCIÓ:
Es tracta d’un projecte d’Aprenentatge Servei que desenvoluparan els alumnes de 1r d’ESO i que serà presentat finalment a l’alumnat d’Educació Infantil del centre.
Els alumnes de 1r d’ESO construeixen un instrument musical amb material reutilitzat i alguns elements dissenyats i impresos en 3D Print. Tots els instruments que surten d’aquest procés de fabricació seran presentats a l’alumnat d’Infantil o CI en el marc d’un concert didàctic en petit format o en una audició en petits grups on presenten els instruments i toquen algunes cançons. També es presentaran alguns instruments escolars de manera didàctica.
Respecte del nom del Projecte: La P vol simbolitzar els diferents nivells d’Infantil (P3, P4 i P5) i la E correspon a la primera lletra d’ESO (etapa d’Educació Secundària ).
El contingut que, a través d’aquest projecte, es vol treballar és el disseny i construcció d’objectes, concretament el disseny i la construcció d’un objecte senzill (un instrument musical) amb diversos materials (reutilitzats i impresos en 3D) . Paral·lelament es treballaran els continguts d’organologia dels instruments i criteris de classificació per famílies i agrupacions, propis a la matèria de música.
Durant el procés de realització del projecte, es treballen també aspectes d’organització del treball, individual i en equip, disseny, planificació ( mitjançant el portfoli i la memòria) i execució.
Finalment, es tracta de prendre consciència de la importància de tot el procés d’aprenentatge i servei com a eina d’ intervenció social, també d’una manera lúdica.