Blog
MATERIALS NATURALS I ARTIFICIALS
- 12/05/2021
- Publicado por: Professorat IE Besalú
- Categoría: Activitats Cicle mitjà

Aquest 3r trimestre al projecte de medi natural treballem la matèria i l’energia. Per iniciar-lo els i les alumnes de 3r de primària ens hem col·locat per grups d’experts i hem cercat informació sobre la matèria i els seus estats i propietats. A partir d’aquí, hem destinat dues classes de plàstica a treballar els materials naturals i els materials artificials (una sessió per a cada tipus).
Per una banda, per tal de conèixer els materials naturals hem sortit al pati de l’escola i hem recol·lectat tots aquells materials provinents de la natura. Aquí, hem vist que encara que trobem alguna deixalla o material escolar pel terra, no fa que aquest sigui natural. Quan hem tingut tots els materials recol·lectats, ens hem unit amb petits grups i hem creat unes mandales molt boniques.
Per altra banda, per presentar també els materials artificials, hem realitzat una gimcana per tot el pati de l’escola on les mestres han amagat prèviament safates amb material artificial (com paper, fils, botons…) i, per grups gràcies a l’ajuda d’un llistat, els hem hagut de buscar.
Han estat dues activitats molt dinàmiques i divertides les quals ens han permès aprendre i entendre ambdós conceptes.
Esperem que us agradin les fotografies que us deixem!