NIVELL
CICLE MITJÀ
ÀREES IMPLICADES:
Àrea d’artística, àrea de medi natural i social
DURADA:
Tot el curs escolar
OBJECTIUS
- Reconèixer obres de manifestacions culturals i artístiques de diferents gèneres i estils, èpoques i cultures amb visió de perspectiva de gènere, evidenciant interès, curiositat i gaudi cap a aquestes, a través de la percepció i la vivència.
- Descriure manifestacions culturals i artístiques en diferents contextos a partir de l’exploració de les característiques amb actitud oberta i interès, establint relacions entre elles.
- Usar estratègies de forma personal i/o col·laborativa per a la cerca de manifestacions culturals i artístiques, a través de canals i mitjans d’accés a la informació.
- Interpretar i compartir múltiples lectures de diferents manifestacions culturals i artístiques que formen part del patrimoni de diversos entorns, i analitzant-ne els elements i les tècniques que les caracteritzen, amb actitud d’interès, diàleg i respecte.
- Identificar i compartir les sensacions, emocions i evocacions produïdes per diferents manifestacions culturals i artístiques de manera respectuosa i dialogant.
- Experimentar algunes possibilitats expressives i comunicatives del cos i de diferents eines d’expressió dels llenguatges artístics, a través de l’aplicació pràctica, amb curiositat, interès i afany de superació.
- Expressar idees, coneixements, sentiments i emocions amb creacions pròpies fent servir aprenentatges dels referents artístics treballats
- Documentar i compartir creacions personals, evidenciant empatia i respecte per les dels altres i acceptant-ne les diferents lectures i interpretacions.
CONTINGUTS
Percepció i anàlisi
– Identificació i cerca, a través de diferents canals, d’imatges de diferents entorns associant-les al valor comunicatiu compartint lectures i interpretacions en pràctiques observacionals.
– Reconeixement de professions vinculades a la creació als àmbits de creació plasticoartística amb perspectiva de gènere de les obres treballades.
– Descobriment i descripció de propostes plàstiques i visuals contemporànies i de diferents èpoques, llocs i cultures, a través del gaudiment, en observacions actives en visites o en imatges en diferents suports incorporant la perspectiva de gènere. – Identificació i gaudi d’espais culturals i artístics participant amb respecte i valoració d’aquests espais en activitats i visites culturals.
– Identificació i exploració de les possibilitats expressives i comunicatives dels elements configuratius del llenguatge plàstic (punt, línia, color, textura, pla) a partir de l’observació i anàlisi de les manifestacions artístiques treballades.
– Descobriment de materials, instruments, suports i tècniques utilitzats en l’expressió plàstica i visual a partir de l’observació activa de les manifestacions artístiques treballades.
– Adquisició d’hàbits de comportament i actitud positiva en la percepció de propostes artístiques en diferents contextos i espais culturals i artístics. Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica 13/18
- Creació i interpretació
– Experimentació amb diferents mitjans, suports i materials d’expressió plàstica utilitzant tècniques bidimensionals i tridimensionals i digitals en imatges, dibuixos, pintures, modelatges i construccions i accions performatives pròpies o col·laboratives en les produccions artístiques treballades en diversitat de contextos.
– Planificació, experimentació i documentació de processos creatius, personals o col·laboratius en les produccions artístiques treballades a l’aula, assumint diferents rols per expressar idees, sentiments o emocions identificant i valorant-ne les fases i els resultats finals.
– Utilització de tècniques, materials i recursos informàtics i tecnològics per a la captura, creació, edició, documentació i difusió de produccions plàstiques i visuals personals o de grup en els processos creatius per expressar idees o emocions.
– Ús responsable de bancs d’imatges i sons respectant les llicències d’ús i distribució de continguts generats per altres per a l’estudi o com a material de creacions personals o de grup.
DESCRIPCIÓ:
Treballem l’àrea d’artística a partir dels projectes de medi natural i social.
Durant el primer trimestre vam treballar el projecte del cos humà.
El segon i tercer trimestre hem fet tallers intercicle on ens hem barrejat els alumnes de 3r i 4t per treballar els projectes dels éssers vius i el projecte de la matèria i l’energia.